تصویر ثابت

تاثیر نماز بر عفونت های تنفسی

p

برای بهبود این وبلاگ نیاز یه نظر محترم شما بینندهی عزیز دارم لطفا نظر دهید
تعداد بازديد :
تاريخ : چهار شنبه 12 تير 1392

به علت پراکنده بودن عوامل متعدد عفونی درمحیط اطراف و هوای تنفسی انسان ، وبا توجه به این که استنشاق میکروب از طریق بینی روش عمده انتقال این عفونت هاست ، بیماری های عفونی تنفس، به وفور به وقوع می پیوندد.

این مشکلات به ویژه در فصل سرما به دلیل تجمع افراد در میحط های بسته افزایش می یابد وبه همین علت است که در فصل سرما شایعترین علت مراجعه افراد به پزشک بیماری سرماخوردگی وعوارض متعدد ناشی از آن است.

 از جمله مواردی که در حین وضو، مورد توصیه موکد قرارگرفته است ، سه مرتبه چشیدن و استنشاق آب پاک وسرد است و حتی شستن قسمتی از درون بینی حین وضو، توسط برخی از علمای شیعه واجب اعلام شده است.

با توجه به اینکه اولین سر دفاعی بدن در مقابل عفونت های تنفسی موهای ریزی هستند در مخاط بینی تعبیه شده اند،

عوامل عفونی متعددی از جمله بسیاری از ویروس ها وباکتری ها و حتی عامل بیماری سل در این موها متوقف می شوند وجلوی حرکت آنها به قسمت های دیگر دستگاه تنفس گرفته می شود.

 بر این اساس چناچه مسلمین در مقدمات نمازوحین وضو دستوراسلامی استنشاق آب سرد را اجرا نمایند، همه روزه چند نوبت میکروب های مجاری تنفس را زدوده ومجاری تنفسی خود را تمیز وپاکیزه می نمایند وبدین ترتیب از بروز بیماری های متعدد تنفسی درامان خواهند بود.  

تاثیر نماز بر افزایش عمر

تکیه  بر تقوی ودانش در طریقت کا فریست

راهرو گرصد هنردارد  توکل باید ش

                                              (حافظ)

مشاهده بزرگان  ومراجع تقلید بزرگ و مشایخ و عرفا  که ایمان وذکر  خدا  در جزء جزء زندگی ایشان جاریست ، عمر های طولانی و پر برکت می کنند آشکار کننده این مطلب است که میان «ذکر خدا» وفزونی طول عمر رابطه ی تنگاتنگی وجود دارد.

 توجیه علمی این موضوع نیز با توجه به فواید پزشکی مختلف نماز روشن می شود. در این مورد حتی برخی از نویسندگان علت علمی طولانی شدن بی سابقه عمر حضرت صاحب الزمان(عج) رابرای قرن ها، تسلط همه جانبه وکامل ایشان بر مسائل جسمی وروانی بشر، به حساب می آورند.

حضرت قائم(عج) همان بزرگ مردی است که والاترین حد نماز را به جای می آورد، نمازی که پیوسته سزاوار ستایش وسلام ابدی است:


نظر یادت نره لطفا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: نماز, نماز, تاثیر نماز برعفونت های تنفسی , تاثیر نمازعفونت, ,

ارسال توسط daneyal